Awaryjność - co nas spotkało podczas eksploatacji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pete2
    Drive
    • 2007
    • 82

    To dla porównania technologii moje mondeo 2,0 TDDI 2001r.
    Kupione w lutym 2008 przy ok. 124kkm ;-) i od tamtej pory oprócz olejów, filtrów:
    - malowanie dolnych rantów drzwi przednich bo ruda wyszła - TTTM,
    - oryginalne radio straciło pasmo UKF (ale została "jedynka",
    - klocki przód i tył + przetoczenie tarcz przednich,
    - w listopadzie dwumasa + sprzęgło kompletne,
    - obecnie 170kkm - padł mały termostat i pojawiła się mała dziurka przed ostatnim tłumikiem (do zaspawania).

    Komentarz

    • grzela07
      Ambiente
      • 2007
      • 227

      Kupiłem nową 1,9TDI ALH,
      po 15 kkm - łączniki stabilizatorów (oba do wymiany) - zrobione na gwarancji (a jeździłem delikatnie)
      po 25 kkm - turbo padło - brak mocy - defekt jakiegoś pierścienia na turbosprężarce - wada fabryczna (nie byłem pierwszym klientem z tym), serwis założył nowy pierścień i zamówił nowe turbo - i dobrze bo po tygodniu znowu byłem z tym u nich. W ramach gwarancji usunięte
      po 45 kkm - zawór AGR się zawiesił - autko nie do uruchomienia. Serwis przeczyścił AGR i jest OK
      No i najważniejsze - UNIKAJCIE opon MATADOR (letnich) montowanych fabrycznie na przełomie 2004 i 2005roku - TRAGEDIA !!!!! po 2000 km pojawiły się na wszystkich 4 boczne wybrzuszenia. SKODA AUTO POLSKA stwierdziła, że ten typ tak ma, bo kordy w tych oponach tak się układają (WIĘC niech SAP sama sobie na nich jeździ). Co więcej zapas w bagażniku też Matador - nigdy nie używany a po roku sprawdziłem i też na jednej stronie można było wyczuć palcem boczne wybrzuszenia. Dziwny był tylko fakt, że jak 4 m-ce po zakupie pojechałem do salonu skody, wszystkie nowe octavie miały seryjnie Dunlopy.
      Mam nadzieję że już moja czeszka się wychorowała i więcej nie będzie z nią problemów.
      Pozdrawiam - grzela07

      Komentarz

      • Arek
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 3143

        Zamieszczone przez grzela07
        No i najważniejsze - UNIKAJCIE opon MATADOR (letnich) montowanych fabrycznie na przełomie 2004 i 2005roku - TRAGEDIA !!!!!
        jak byś uważnie czytał to bys wiedział że wszyscy o tym wiedzą :diabelski_usmiech
        -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

        Komentarz

        • tom2212
          RS
          • 2008
          • 3892

          Witajcie. Jestem posiadaczem Octavii tzn zlomu od niecalego roku i wymienilem hmm sporo :evil: :evil: :evil: to cala lista z cenami jakie zaplacilem za naprawy i czesci :/
          poduszki silnika 3 szt 400
          trojnik glowicy 2 sztuki 40
          tlumik kompletny 400
          nagrzewnica+wymiana 400
          klocki hamulcowe 160
          koncowka drazka+zbierznosc 200
          gumy stabilizatora (wszystkie) 300
          przegob 150
          pompa wody 600
          termostat 2 razy 300
          naprawa parownika gazu 80
          wtryskiwacze gazu 200
          dodatkowa lampa stop 50
          mocowanie oswietlenia tablicy rej 20
          plyn chlodniczy 30l 200
          wklad kabinowy 60
          filtr powietrza 40
          pompa paliwa 100
          opony 8 szt 1000
          uszczelnienie szyby tylna(klapa) tylna prawa 200
          filtr oleju 2 x 160
          wymiana uszczelki głowicy + pasek 600
          wymiana silnika :/ 2000

          nie wiem czy wam sie takie cos dzialo ale to co kupilem to mozna nazwac nie inaczej jak zlom :/ wiele napraw bylo niepotrzebnych a wszystko dlatego ze "MECHANICY" w ASO tak pieknie diagnozowali usterki ze nic to nie dawalo :/ . Obecnie skoda ma 254k przebiegu

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            no to pewnie kupiłeś auto, przy którym "PANIE NIKT NIGDY NIC NIE ROBIŁ"
            ewentualnie "serwisowane"
            no, przykro, przykro...
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • star200
              Ambiente
              • 2009
              • 177

              Kupiłeś zajeżdżone auto 8) ile dałeś za nie :?: ja kupiłem 6 latkę i na liczniku 52tys + pełna dokumentacja

              Komentarz

              • bck
                Drive
                • 2008
                • 59

                O1 1.9 TDI ASV 2002 Elegance

                sprowadzona z Austrii przez znajomego dla siebie w grudniu 2006 z przebiegiem 110 tys
                kupilem od niego w maju 2008 z przebiegiem 130 tys

                po zakupie od reki:
                - gumy stabilizatora
                - olej (oglupialem - w aso wlali mi 0w40 mobila :shock: )
                - g12 wraz z wymiana zbiorniczka

                a od maja po dzis dzien:
                - filtr paliwa
                - przeplywka
                - n75
                - sprzeglo alternatora
                - pasek od klimy

                do tego czyszczenie egr i kierownic turbiny

                otrzymal nowe kapcie na zime i nowe na lato

                a swiruje jak swirowala

                porówue tdi do kilkunastoletniej Astry 1 1.6 (ktora eksploatowalem przez 50 tys i nie zanotowala ZADNEJ awarii) i omegi 2.0 (ktora zanotowala przez 60 tys regulacje sondy lambda) i jakos podchodzac zdroworozsadkowo ople byly obiektywnie niezle.

                ps. omega przegnila tak, ze amorek wbil sie do bagaznika :lol:


                musialem sie wyżalić

                pozdrawiam

                Komentarz

                • AdamB
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 8030
                  • Octavia IV (NX3)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  tom2212, po prostu kupiłeś grzmota zajeżdżonego z cofniętym licznikiem który miał założona byle jaką instalację gazową. Niestety taka prawda

                  [ Dodano: Sro 28 Sty, 09 08:51 ]
                  bck, ale ty wymieniłeś elementy które należą do eksploatacyjnych materiałów.

                  Filtry, oleje, płyn G12, pasek od klimy to są rzeczy eksploatacyjne. To samo dotyczy EGR i kierownic turbiny :wink: . Wymiana N75 to chyba jest wynikiem wcześniejszych elementów. Więc tylko pozostaje sprzęgło alternatora i przepływomierz. Więc nie jest żle
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz

                  • rogoz
                    Rider
                    • 2006
                    • 397

                    O1 1.9 TDI ASV 2001 L&K

                    Kupiona z przebiegiem 150kkm, ocenie zbliźam się do 200kkm. Ogólnie sprzęt bezawaryjny, są tylko problemy z drobiazagami

                    Z "grubszych" tematów do wymiany/naprawy były:
                    - odbojniki tylnych amortyzatorów
                    - amorki przód (przy okazji podwyższenie tulejkami)
                    - gumy stabilizatora
                    - mikrostyk drzwi kierowcy i tylnej klapy
                    - serwomechanizm klapy obiegu zamkniętego (dało się zregenerować)
                    - modułu komfortu - działa OK, ale nie można się z nim połączyć

                    Komentarz

                    • tom2212
                      RS
                      • 2008
                      • 3892

                      AdamB, mozliwe ze takiego kupilem ale wiele z tych napraw by nie bylo gdyby nie :evil: :evil: :evil: "mechanicy" :evil: :evil: :evil: powybijac to cale towarzystwo z ASO :evil: :evil: :evil:

                      Komentarz

                      • AdamB
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 8030
                        • Octavia IV (NX3)
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        tom2212, z pewnymi rzeczami nie powinno się jeździć do ASO :wink:
                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                        Komentarz

                        • star200
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 177

                          tom2212 dziwi mnie tylko dlaczego kupiłeś benzyniaka z takim licznikiem(do tego cofniętym) Przecież można dostać takie autka z krajowych salonów co nie mają jeszcze najechane 100kkm 8)

                          Komentarz

                          • tom2212
                            RS
                            • 2008
                            • 3892

                            AdamB, napisze pewien przyklad.
                            Usterka - przy lewym skrecie slychac warkot tak jakby opona terenowa skrecala i przy tym samym skrecie przy wjezdzie na przeszkode glosny stuk.

                            ocena ASO:
                            1. wybite gumy stabilizatora i wachacza - wymiana nie pomogla
                            2. uszkodzony przegub - wymiana nie pomogla
                            3. wyzabkowana opona - wymiana 2 opon nie pomogla
                            4. uszkodzona skrzynia biegów - tego nie wymienialem i cale szczescie bo tez by to nie pomoglo

                            poczytalem na forum bardzo dokladnie i znalazlem jedna osobe ktora miala to samo i co sie okazalo? uszkodzona poduszka silnika - po wymianie wszelki warkot i stuki zanikly.
                            To tylko jeden przyklad :/ a bylo ich jeszcze kilka.
                            Tak wiec ASO znaja sie moze na wymianie oleju no i moze na myciu auta bo po kazdej wizycie mialem je umyte.

                            [ Dodano: Sro 28 Sty, 09 18:16 ]
                            star200, to moje 2 auto i czlek sie chyba napalil takie wielkie auto jak kupowalem miala na tablicy okolo 210tys i myslalem ze to przebieg orginal no ale ucz sie czleku na wlasnych bledach

                            Komentarz

                            • AFRO66666
                              Classic
                              • 2007
                              • 36

                              Ja także coś dorzucę...
                              Octa kupiona w listopadzie z przebiegiem 90 kkm, teraz ma równe 170 kkm

                              110kkm wymiana gum na stabilizatorze (25zł) - polskie drogi poznała
                              125kkm padł czujnik położenia wału korbowego (170zł)
                              140kkm łożyska prawy i lewy tył + prawy przód + tarcze hamulcowe (robocizna + części 400 zł)
                              165kkm łącznik stabilizatora (84zł)
                              no i nieszczęsne zamki praw przód i tył (po 110zł za sztukę)
                              zaczyna pojawiać się delikatny luz na maglownicy
                              oczywiście opony, olej, żarówki w czasie eksploatacji
                              auto zakupione w Niemczech i do 90 kkm serwisowane.książka nie wskazuje żadnych poważnych napraw (oleje, klocki, filtry, naprawa maty grzewczej fotela przedniego)
                              ja z auta bardzo zadowolony
                              Spartanie nie pytają jak wielu jest wrogów, tylko gdzie oni są!

                              Komentarz

                              • tom2212
                                RS
                                • 2008
                                • 3892

                                AFRO66666, pogratulowac tak malej awaryjnosci

                                Komentarz

                                • Tomcio
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 162
                                  • Opel

                                  Swoją O1 kupilem jako nówkę sztukę i po 5 tysiącach zaczęly mnie denerwowac pierońske Matadory-zząbkowały się ,że od 120 km/h huczały jak wściekłe.
                                  Po 58 tys.km zwichrowały się przednie tarcze hamulcowe.
                                  Założylem Brembo i po następnym tysiącu juz czuję lekkie bicie.
                                  Poza tym autko idealnie spełnia moje wymagania i oczekiwania.
                                  No moze gdyby miało inny znaczek , napęd na 4 koła i 220 KM jak impreza WRX to byłoby mniam,mniam.......obudz się chlopie-ono kosztowało 67000 a nie 180000 :P

                                  Komentarz

                                  • AdamB
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 8030
                                    • Octavia IV (NX3)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    Zamieszczone przez tom2212
                                    ocena ASO:
                                    1. wybite gumy stabilizatora i wachacza - wymiana nie pomogla
                                    2. uszkodzony przegub - wymiana nie pomogla
                                    3. wyzabkowana opona - wymiana 2 opon nie pomogla
                                    4. uszkodzona skrzynia biegów - tego nie wymienialem i cale szczescie bo tez by to nie pomoglo

                                    poczytalem na forum bardzo dokladnie i znalazlem jedna osobe ktora miala to samo i co sie okazalo? uszkodzona poduszka silnika - po wymianie wszelki warkot i stuki zanikly.
                                    Jak widzisz miałem rację
                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                    Komentarz

                                    • Maru 123
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 4660

                                      No moze gdyby miało inny znaczek
                                      przecież możesz sobie założyć od MILOTECa :P
                                      1.8T AGU L&K

                                      2.0TDI BKD ELEGANCE

                                      TOYOTA LAND CRUISER J95

                                      Komentarz

                                      • RugbyFan
                                        Classic
                                        • 2007
                                        • 6

                                        Witam, wszystkich po dłuuuuuuugiej przewie w odwiedzaniu OCP. od wczoraj wraz z Żonką jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami SO 1 Combi tdi 110. Bardzo się cieszymy i nie możemy ukryć podniecenia ponieważ, upolowalismy zadbane cacko od 2 własciciela, salon Polska, stale serwisowana w ASO!! komplet dok. itd... Od razu kilka pytań ;P ..
                                        czy warto dalej serwisować auto w aso? (ps rok Octi 99) czy aso poważnie podchodzi do klientów, czy ich tylko " WYSOKO CENI" ...
                                        Jeżeli ktoś ma octi 1 z takim samym silnikiem, to proszę o informacje, chętnie dowiem się czegoś wiecej o tym aucie.
                                        Chciałbym wiedzieć, na co powinienem być przygotowany, w uzytkowaniu takiego autka?
                                        I ostatnie czy to prawda, że Skoda ma 10 letnią gwarancje na karoserie tzn. nie mechaniczne uszkodzenia struktury lakieru i rdzę?
                                        POZDRAWIAM WSZYSTKICH SERDECZNIE i czekam na odp.
                                        Michał
                                        1.9 AHF 110

                                        Komentarz

                                        • star200
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 177

                                          Nie warto serwisować dziesięcioletniej Octavki w ASO. Wydasz tylko kasę, a efekt takin sam jak w "warsztacie Pana Czesia" Octa to mało skomplikowane auto i każdy warsztat zna konstrukcję (chyba tylko Ursus C360 jest mniej skomplikowany)

                                          Octavia nie gnije to nie ta sama skoda, to auto grupy VW

                                          Komentarz

                                          • blecher
                                            Classic
                                            S_OCP Member
                                            • 2008
                                            • 13

                                            Witam! niech mi ktoś podpowie- właśnie wymieniam miskę olejową i już mi ręce opadają. odkręciłem wszystkie śruby - jak mi sie wydawało i nic.
                                            wkońcu dojrzałem 4 śruby schowane w głębi przy kole zamachowym. 2 udało mi siue odkręcić ale zostały jeszcze 2 które usytuowane są pod kątem i za nic nie mogę dobrze podejść nasadką aby je odkręcić proszę o jakąś pomoc
                                            Blecher

                                            Komentarz

                                            • ruwado
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 14885
                                              • Octavia IV (NX3)

                                              Tak krótko na temat. Przez 4,5 roku i około 97.000 km:
                                              - gumy stabilizatora (2 razy)
                                              - klocki hamulcowe (2 razy)
                                              - tarcze hamulcowe (1 raz)
                                              - poluzowane mocowanie wspornika chłodnicy
                                              - spawanie mocowania tłumika + prostowanie osłon wydechu (ale to chyba z mojej winy, bo przyłożyłem spodem na garbie)
                                              - gumy wahaczy
                                              - łożyska kół z przodu
                                              - czujnik temp. płynu chłodzącego
                                              - manetka kierunkowskazów
                                              + oczywiście materiały eksploatacyjne.

                                              Teraz walczę z wypadaniem zapłonu na 3 cylindrze (ale jeżdżę tak od dość dawna) i chyba się szykuje sonda lambda.
                                              pozdrawiam - Darek

                                              Komentarz

                                              • piramida
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 12222
                                                • Superb III (3V3)

                                                U mnie w przeciągu 8 miesięcy dwa razy zgubiłem zaślepki od spryskiwaczy lamp :P Raz lewą raz prawą, mam przejechane 90kkm i zrobiłem 35kkm a pozatym nic.
                                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                Komentarz

                                                • watchman
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 200

                                                  Na dzisiaj 176kkm.
                                                  Jakaś pierdoła przy zawieszeniu ale nie pamiętam co to było.
                                                  Przy 150kkm padła turbina.
                                                  Wymiana lewego drążka.
                                                  Niedawno padł alternator i aku.
                                                  I tyle z niespodzianek. Reszta to eksploatacyjne wymiany (rozrząd, tarcze, klocki itp). Więc nie ma na co narzekać
                                                  NIE JESTEM LENIWY TYLKO ONERGOOSZCZĘDNY!

                                                  Komentarz

                                                  • boozee
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 347

                                                    Jak kupilem w czerwce 2008 auto mialo przejechane 80000mil.obecnie jest 106720 mil.W tym czasie wymienilem:
                                                    1tylne cylinderki,
                                                    2-tylne szczeki,
                                                    3-przednie klocki i tarcze,
                                                    4-gumy na stabilizatorze,
                                                    5-sprzegielko jednokierunkowe alternatora,
                                                    6-napinacz paska alternatora + pasek,
                                                    7-lacznik skrzyni z silnikiem,
                                                    8-rozrzad + pompa wody,
                                                    9-intercoller(mala stluczka bylo na forum),(uzywka),
                                                    10-zderzak(mala stluczka bylo na forum),(uzywka),
                                                    11-maglownica,(uzywka),
                                                    12-kolumna kierownicy(uzywka),
                                                    13-zawieszenie gwintowane,
                                                    14-koncowki drozkow kierowniczych.
                                                    Ogolnie jestem bardzo zadowolony z eksploatacji min.dlatego,ze pozycja 9,10,11,12 kosztowala grosze
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...